Saturday, June 16, 2007

Book III: Dori; první kroky po Evendim

Dokončil jsem lov wargů. Konečně se mohu portovat do Bree! Bohužel ne do města, ale na hřbitov u západní brány.
S pomocí Herodika a Hergie jsem se konečně zbavil Oathbreakers kapitána.
Pak jsme se vypravili na Book III. Hraničáři z Esteldinu chtějí svolat Radu a naším úkolem je shromáždit všechny rasy: lidi, trpaslíky i elfy. Začali jsme s trpaslíky z Othríkaru, které nyní vede legendární Dori, přítel Bilbův a účastník výpravy Thorina Pavézy k Osamělé hoře. Nyní byl v zajetí zlých trpaslíků a museli jsme ho vysvobodit.
Boj byl docela tuhý, hordy nepřátel se na nás valily ze všech stran, avšak neměly proti nám šanci. Byla to docela bitva, než jsme se s Dorim vysekali z pevnosti ven.



Vypravil jsem se pak do Evendimu. Na první pohled jsou tu patrné stopy Arnoru. Tato socha stojí na křižovatce, která je jen kousek na západ od Fields of Fornost.


Jezero Evendim je neuvěřitelné. V křišťálové vodě se zrcadlí zbytky Annúminas,
města založeného Elendilem, když přišel přes moře z Númenoru. Toto bylo původní hlavní město Arnoru. Na této věži byl umístěn jeden ze tří arnorských Palantírů. Pravděpodobně po rozdělení Arnoru roku 861 Třetího věku bylo Annúminas opuštěno. Amlaith, první král Arthedainu, se přestěhoval do Fornostu.
Je to zvláštní, ale Annúminas na mě působí mnohem majestátněji než Fornost, který byl obýván až do roku 1974 III. věku. Snad je to proto, že nebylo rozvráceno, ale opuštěno.
Nedalo mi to a musel jsem si zaplavat. Voda vypadá naprosto reálně, ještě nikdy jsem nic podobného v počítačové hře neviděl.



Tahle gigantická socha stojí na mostu přes Brandywine. Je zajímavé, že řeka Brandywine je úplně hnědá, ačkoliv jezero Evendim je průzračně čisté.

Hranice Shire. V pozadí se líně vine Brandywine. Na sever od této zdi je malá písčitá oblast plná hmyzu a pestrobarevných salamandrů. Na jih odtud už je Shire. Jednu vesnici jsem našel vypálenou a obsazenou Jižany. Vymetení Shire začíná od severu!

No comments: